Persahabatan...

Tipu lah kalau hangpa takda kawan even sorang. Nampak beno nipunye ~ Hangpa ingat tak sejak umur berapa hangpa ada kawan? Kawan yang pertama tu masih keep in touch ngan hangpa tak or still together gether ngan hangpa tak sampai sekarang? Kalau ya, Alhamdulillah, A W E S O M E
Aku still ingat sahabat pertama yang aku kenal sejak umur 4 tahun, Nor Hasni bt Abu Bakar, sekolah tadika sama, sekolah rendah sama, sekolah menengah sama tapi sama masa form 1 je, masuk form 2 - 5 dah tak sama kelas. Sekarang, dia sambung belajar kat Kolej Matrikulasi Gopeng, Perak :)

Selain itu, *walaweh mcm karangan* sahabat kedua ialah Nurul Nabila bt Mohamed Zaini. Tadika yang sama, sekolah rendah yang sama tapi disebabkan result UPSR dia dapat 4a1b, dia sambung tingkatan 1 dekat SMK Gunung Rapat, Ipoh saaampai lah form 5. tup tup tingkatan 6 kami dua satu kelas balik kat sekolah aku, SMK Simpang,Taiping haha.


Nak dijadikan cerita, setelah lama tidak ketemu. Kenal sejak Tingkatan 2 aka 2A2. Day by day. Aku menjadi rindu. Rindu kepada sahabat yang sudah lama tidak berjumpa sejak mengambil keputusan peperiksaan SPM awal tahun lepas. macam bermadah pulak aku, tapi takpa. Plan by plan dilakukan. Akhirnya kami dapat juga bertemu setelah sekian lamanya. Izzati dan Husna si pemilik nama :)

Malam sebelum hari aku nak jumpa Izzati & Husna,aku dengan Husna rancang nak jumpa by chatbox kat FB. .

5 Februari 2013
Seperti yang dirancang, kami tak jumpa kat sekolah pun even depa ada kat sekolah masa tu sebab nak ambik slip SPM. .Diikutkan, kami memang nak jumpa lepas habis waktu sekolah. .Selalunya aku balik sekolah pukul 1.05pm. Tapi, disebabkan nak jumpa Izzati & Husna, aku sanggup balik pukul 1.45pm. .Husna texted aku kata yang dia ngan Izzati tengah ada dengan cikgu, sembang sembang semua. .Bila tak dapat jumpa tu,ada lah rasa em rasa apa eh? Tak dapat nak describe perasaan tu macam mana. .Yelah, dah rindu sangat kan, dah lama pulak tu tak jumpa :(

Thenn, Husna ajak jumpa petang tu jugak kat KFC. Aku pun okay jelah. Aku datang lambat seperti yang aku jangka, 1 jam lambat. BUKAN SENGAJA okay. Sakit kepala + dah rasa macam tak sihat. .
Masuk je pintu depan KFC tu, orang pertama yang aku nampak ialah akak yang jaga kaunter tu hahahaha lol k. Aku nampak Izzati dah masa tu, cuma Husna je yang tak nampak aku lagi, sebab Husna membelakangi aku. 


Husna & Izzati


Bila dah nampak muka depa, YaAllah, happy tak terkata sebenarnya :') Tak dapat nak diluahkan dengan kata-kata gitu. .Depa cakap boleh je tunda kalau nak jumpa ni sebab aku sakit kepala tapi takpalah.. Bila je lagi nak jumpa kan :') Kalaulah umur dah tak panjang, ha acano? Tapi tu semua kuasa Allah, Allah yang tentukan segala-galanya. .Memang rezeki aku haritu, Husna yang belanja KFC :'D Aku kata, kalau orang yang belanja ni, makanan tu jadi lagi sedap HAHA alhamdulillah. Terima kasih Husna :')

Banyak yang kami sembangkan, merapu + merepek sama-sama :'D Kalau tidak, aku memang balik lambat dari depa sebab aku nak pergi beli barang kat Pasar Mini area KFC tu, depa cakap nak tunggu sampai aku balik. Lama lagi kot masa tu, aku suruh lah depa balik dulu. At first, depa berkeras taknak sebab takut aku kena culik lah, takut aku kena ngorat dengan bangla lah haha Lastly, depa balik jugak :) Walaupun kami jumpa hanya 1 jam lebih tapi tu kenangan yang aku takkan lupa. .

Secara jujurnya, aku sayangkan depa 2 seikhlas hati. Macam tu jugak dengan sahabat-sahabat aku yang lain = Fatimah,Shuhadah,Aina,Risa,Hedzrina dll *maaf kalau ada yang tak disebut*. Aku takut. Aku takut kehilangan hangpa weh. Sobs. Bak kata iklan 'Dirimu Begitu Berharga'. Aku sayangkan hangpa kerana Allah. .Aku akan selalu doakan kesejahteraan hangpa dunia & akhirat. .Jaga kesihatan tu, jaga diri baik-baik. .Kita jaga persahabatan ni baik-baik tau? Jangan lupakan aku :')

When we first talked to each other, I knew we would always be friends. Our friendship has kept on growing and I'll be here for you to the end. .Dear the best bestfriends, would you all be my awesome friends till the end of my life? :')
Post panjang berjela ni, ada ke yang berminat nak baca? haha nevermind...
*sedut hingus*


Merci d'avoir lu ce post. Faham ke?

5 comments:

Unknown said...

Hugungan sesama manusia yang paling mulia di muka bumi ini... Persahabatan..

Hafiza Izati said...

:')

Sya said...

woah, dari tadika, sekolah rendah dengan sklh menengah?! teringat pulak kat kawan ;)

Sya said...

woah, dari tadika, sekolah rendah dengan sklh menengah?! teringat pulak kat kawan ;)

Hafiza Izati said...

:'D tak putus putus kawan datang dalam hidup :)

HAK CIPTA TERPELIHARA AWESOME SEPTEMBER™ 2012 - 2013©