Siapa tolong dia comel.



Rasanya dah hampir 6 Tahun aku guna hp Nokia 6288. Masa tu memang trend gilakan hp slide. Nampak 'so cool'. Guess what? Dalam masa 6 tahun tu, aku cuma repair 2 KALI JE. Hah, nampak sangatlah aku ni tuan yang baik kan? Aip, baik lah -_- Please don't deny it. *tiup kuku*



Tapi sekarang hp tu simpan dalam laci je mampu. Makin guna kang, tak ke tercabut 2 bahagian tu =,=
Yang paling tak tahan, kenangan yang tak dapat dilupakan, hp tu terkeluar dari poket aku dah terus terjun ke dalam longkang dan akhirnya terkeluar bateri sekali dengan simkad. Masa tu, baru beberapa hari dekat PLKN. Memang bad memory lah cerita dia. Terus jammed! Yang aku suka pasal hp tu, kamera dia clear okay. Text pun best, keypad dia susah nak tertanggal huruf. Dah 6 Tahun pakai, huruf A JE yang dah hilang hakhak.

Lepas tu, lepas hp tadi tu dah jammed sampai aku nak tangkap gambar sendiri pun tak boleh, aku beralih ke Samsung E1080F GSM Dual Band Dah kenapa panjang sangat nama dia nyahh. Boleh tahan lah hp ni, tahan lasak. Inbox boleh lock hakhak dan yang paling penting, ada torchlight. Memang sangat membantu aku nak cari lilin masa blackout haritu huihui.

InsyaAllah, aku ada terfikir nak beli hp baru. Weekend ni kot, maybe yes maybe no. Tapi aku still confuse nak beli hp apa. Aku nak minta pendapat hangpa lah bloggers yang comel & kacak lagi bergaya ni. Hp apa yang aku patut beli? Maklum lah, banyak sangat model hp, sampai aku taktau nak beli yang mana. Yang paling penting, bawah RM1k.

Pleaseeee, kalau ada cadangan bagitau ke kawe deh. Tau tau? *mata puss in boots*
Kalau ada yang best, dan aku pilih hp yang hangpa suggest tu, boleh lah aku promote blog hangpa kat entri aku nanti hakhak.

Jemput makan French Fries, bye.

Merci d'avoir lu ce post. Faham ke?

15 comments:

Athirah said...

sy suggest lumia, wpun ramai pkai samsung, tp sy suka nokia cos dy cool,,hehe..
try la (^____^)

Chel Alalguring said...

blackberry

yayaaa ismail said...

yaya suggest kan samsung :D mini s2 @ s3 :D

Hafiza Izati said...

@trah zainLumia banyak jenis en, agak agak yang mana satu? hee Tirah guna lumia ke?

Hafiza Izati said...

@Hafizah Alsa Okay gak BB, thanks bagi cadangan ^^

Hafiza Izati said...

@Lieya Yaya :) Okay tak samsung mini tu? Tak jumpa lagi S2 mini. S3 mini boleh tahan jugak masa survey haritu :D

Affy Afiqah said...

samsung is preferable, nti try laa survey2 yang bawah RM1K :)

Hafiza Izati said...

Alright! Thanks affy ;)

sinuha said...

Saya suggest samsung wonder. Erk? ntah kenal ke tak ek. Saya guna hp ni and oklah. Semua function ada and yang pasti mesti harga dia BAWAH 1K. Camera dy cun, ada flash. camera depan ade. Yg lain boleh google.
Saya pernah dgr orang ckp, yg processor samsung W ni lagi laju dari S2. ok. Papepun, goodluck cari hp baru. Mesti excited kann?

Hafiza Izati said...

Baru search pasal samsung W tadi hee nampak menarik, harga pun murah jugak tu :) Mestilah excited :D Anyway, thanks!

Niena Reen said...

saya tak tahu nak suggest phone apa sbb banyak sgt model phone yg best. samsung okey rasanya.. semoga bertemu yg terbaik di hati ya sis.. :)

Unknown said...

Saya pun suggest akak beli samsung jugak, sbb keluarga kami mmg dok guna. Hahaha, lagipun ada android senang nak download apa-apa. Camera dia pun cantik, boleh ambk gmbr bnyk2 hehe :)
Do visit my blog sometimes
http://supersweetcola.blogspot.com

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Tengkubutang said...

Haiiiii..Cakkk!!
done follow sini no. 452
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang.blogspot.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

nysachubby said...

hai..follow sini..jom join http://nysachubby.blogspot.com/2013/11/1k-giveaway-by-cik-arnab.html

HAK CIPTA TERPELIHARA AWESOME SEPTEMBER™ 2012 - 2013©